Friday, January 23, 2009

its already 11.37pm..

Tak tau nak watpe....cam biasa, buka blog fav aku... blog ustaz hasrizal, www.saifulislam.com.
Da sekian lama tak membaca & menghayati setiap hasil nukilan beliau. Dan kali ni aku agak tersentuh dgn nukilan beliau untuk hari ini yang bertajuk "Tuliskan pengalaman itu! Demi anak2mu"..... sejuruss selepas membaca post dia kali ni, aku terus memandang rak buku2 simpanan ayahku... buku2 & kitab2 yang menjadi koleksi beliau sejak sekian lama. Ada juga kadang2 abah suruh aku baca sesetengah buku. Tak pon, bila timbul isu2 agama yang agak mengelirukan, abah akan buka mana2 kitab yang berkaitan n jadikan ia sebagai rujukan. Tak lupa juga abah akan minta pendapat mana2 ustaz yang dia jumpa ketika menghadiri majlis ilmu dimana2 masjid yang beliau pegi setiap malam. Then, abah akan ceritakan kat kami adik beradik, apa info yang dia dapat...
Tak ketinggalan juga, aku teringatkan arwah atok @ Tok @ Tok sayong. Rindunyer kat saat2 tok n pah tinggal kat umah aku dulu....
Takpe la...tak nak proceed.... sedih plak tetiba....
Sekian.....

2 comments:

ajezahmad said...

Wah, rapatnyer ko ngan family ko. Respect2!~

Dah ar rajen baca citer2 agama. Hope aku pon rajen baca mcm dulu gak.~~~

luzclarita said...

biase ler aziz... pape hal pon, family comes 1st!!! (^_^)