Wednesday, January 14, 2009

Ehm....

Salam, da lama tak update blog ni. Nak kata sibuk sangat tu tak la...tapi cuma malas nak ke ITD atau CC. Kalau dulu, selalu p coz ada sebab. Skarang ni, da tak berapa nak ada sebab da..hihi Neway, gambar kat atas ni, adalah gamba anak buah aku yang dua orang tu. Tetiba teringat la pulak kat diorang, n kebetulan gambar diorg pun ada dalam "my pandrive". Aku pun post la... sebagai pengubat rindu.. (^_^)
Rasanya sumer pun tau yang UIA akan menghadapi masalah bekalan air dalam masa terdekat ni. Boleh diklasifikasikan sebagai "countdown" dan bila2 masa sahaja dari sekarang (saat ini, saat anda membaca post ini la...) anda akan menghadapi situasi dimana..."apabila anda membuka paip air......dan airnya tidak keluar...." dan waktu tu... aku rasa..sumer orang pun akan "kaget" termasuk la diri aku... huhu
Situasi takda air kat kampus UIA kali ni, memang mengingatkan aku waktu zaman 1st year dulu. Kejadian yang sama pernah berlaku. dan ia terjadi jugak adalah disebabkan oleh sebab yang sama.. "Saluran air ke kawasan Gombak termasuklah UIA, telah dicemari dengan minyak". Sebab ape? ehm...baca la "newspaper" yer... :)
Kalau 3 tahun dulu, aku boleh la ajak membe2 ni p umah "my auntie" kat Sri Gombak tu. tapi skarang rasa cam tak sesuai je...coz rasa cam umah "my auntie" tu pun akan terlibat sama. "takdak ayak". Oleh yang demikian..ada la kawan2 aku ni yang mereka2 idea yang pelik2, sebagai alternatif untuk mandi. Sebagai contoh :
- P mandi kat JJ Wangsa Maju (perlu la nak mandi kat JJ kan?)
- Plan tuk ke Ulu Yam seawal jam 8 pagi. (Tak pasal2 beku kat dalam sungai tu ok!!)
- Tak pun mandi kat Tasik TT Wangsa, yang semestinya takkan kekurangan air (Adeh la...)
- Mandi kat mana2 masjid pun ok jugak...tapi jgn la nak mandi sambil nyanyi plak....hihi
* Aku rasa korang boleh teka sumer ni idea saper....n kepada tuan punyer idea "Go Gurl Go!!!"
hehehehe (^_^)v
Sekian wassalam....

6 comments:

ajezahmad said...

Perlu la mandi kat jj. Hahaha!

Tp aku pon terpikir nak gi ulu yam gak. Join sekali la. Oppss!

azuwa said...

ok. XOXO disini ye korang dua. ahahaha!!! :P
just kidding.

luzclarita said...

wawachan!!! jgn sesekali mencipta gosip dicini yer...nak kena la tu... huhuhu

luzclarita said...

aziz, bukan aku yang nak p ulu yam tu...kawan aku la...huhu boleh la hg join dia..nanti aku gtau dia..hehehe (FYI : kawan aku tu lelaki...)trimas.. (^_^)v

Tok Li said...

Atau pon boleh pergi empangan Batu dekat on the way ke Ulu Yam.

Some international student kat UIA tu tak mandi pon... hehee... ;-)

xOxO~fixa~ said...

faxa walaupun lambat nak komen tapi aku tau saper punya idea tuh and tq kerana siar kan yer...
yg pasti org tuh hot ok...