Tuesday, August 12, 2008

Semalam punyer topic....

Salam… neway, nak citer skit tentang pengalaman aku menonton show live seorang artis Malaysia yang amat dikenali…..iaitu Ramli Sarip. Pengalaman ni berlaku pada 09/08/08 bersamaan sabtu yang lepas. Seperti yang telah dirancang, aku dan kumpulan Angklung UIAM akan membuat persembahan untuk program yang dianjurkan oleh Kuliyyah Undang2 UIAM…sesuatu yang amat megujakan adalah dengan kehadiran Ramli Sarip yang turut membuat persembahan pada malam itu….

Pada awalnyer aku tak terasa teruja dengan kehadiran penyanyi tersebut….tapi semua nya berubah bila pengumuman tentang ketibaan beliau untuk masuk ke dewan… setelah melihat keterujaan para penonton…sedikit sebanyak..aku menjadi sikit takut.. melihatkan tingkah mereka yang terlalu fanatik dan agak agesif…..sedikit kegusaran datang dalam hati…

Beliau masuk ke dewan dengan tepukan gemuruh para penonton…dan aku agak teruja…dan setelah acara perasmian dilaksanakan…tibalah masa untuk “papa rock Malaysia” naik ke pentas dan membuat persembahan…buat pertama kalinya..dia menyanyikan lagu “Doa buat kekasih” dan diikuti dengan lagu “Puisi Indah” (kalau tak silap la title dia)….dan diikuti oleh dua lagi lagu…. (tak sure lagu apa)

Ehm…apa yang nak diceritakan kat c-ni adalah….dua lagu pertama yang dinyanyikan oleh Ramli sarip ni…..telah mengingatkan aku kepada seseorang….someone yang penting dalam hidup aku….someone yang da byk menolong n support aku…yang sama2 simpan n kongsi perbagai cita2 n impian bersama aku…yang sama2 kongsi susah dan senang kami since darjah 5…sama2 blaja memasak, sama2 kena marah dgn cikgu coz tak bersuara dalam clas…sama2 blaja ptg2 (study group) kat sek…sama2 berdiskusi tentang masa depan…sama2 isi boring utk ke IPTA (apply program yang sama)….sumer ni aku share dgn dia since zaman sek rendahku….dan kami da berkawan since umur 11 tahun….until now…allhamdulillah

Walau da lama kawan, tapi kami tak penah lupakan each other….tapi since dua2 da masuk IPTA….da relationship skit sebanyak telah terganggu…ye la…dia berada nun jauh d pedalaman Utara Malaysia….UUM….aku plak berada d selatan Negara….Kuala Lumpur….n kalau pun cuti….slalu tak sama….ehm miss u a lot dear….

So, tuk relate kan Ramli sarip dgn dia ni….just nak cakap….sahabat aku ni NOR AZHAN BT MOHD MARZUKI or well known as AN’57.. sgt suker kan “Papa Rock” kita ni….especially dua lagu yang 1st tu…n malam tu…wktu Ramli Sarip nyanyikan dua lagu tu…..adus….aku teringatkan kamu AN….ehm betapa aku baru menyedari yang aku da lama tak menghubungi kamu….terasa bersalah pula…n tetiba malam tu…dalam dewan ketika mendengar nyanyian Ramli sarip…aku terasa aku sgt rindukan kamu…n sumer kenangan yang kita ada….aku begitu menghayati dua lagu tu….sampai org seblah duk tegur…huhu begitu kusyuk gitu….. J

Harap aku dapat ketemu kamu dalam masa terdekat ni….
Tapi aku agak tersentuh dgn kata2 salah sorang sahabat aku malam tu…dalam perbualan kami…”Ni la manusia faza, bila artis yang dtg…sumer sanggup dtg.n bayar…tapi kalau ustaz yang dtg…even free pun, takde yang nak datang rite?” n I proceed….”yes u r rite my friend…..” agak sentap, tapi itu la kenyataan yang kita perlu trima…n slow2…kita kena usahakan agar budaya ini dapat dikurangkan…especially in IIUM…..

AM I RITE GUYZ????

No comments: