Wednesday, March 25, 2009

Sebulan ke, kurang???

Suatu petang yang indah… ketika sedang makan malam bersama Fyda, dia telah bertanyakan satu soalan yang agak tak sedap didengar buat masa ni. Sebolehnya, aku nak mengelak dari menerima soalan2 yang camni.. tapi since kami da duduk bersama…. Aku pun meneruskan perbualan….

Fyda : Faza, nak tanya sikit boleh?
Faza : Ehm… nak tanya ape?
Fyda : Hang tak sedih ke?
Faza : Kenapa pulak nak sedih tiba2 ni?
Fyda :Ye la… kalau ikutkan tinggal lebih kurang seminggu lebih je lagi masa yang hang ada untuk merasai pengalaman pergi ke kelas, lab, makan2 bersama kawan2 kat HS Café, n sumer aktiviti yang kita slalu lakukan… maksudnyer, semua rutin hang dekat UIA ni la.
Faza : …….. (Speechless….mata berair bila pk kan sumer ni ) Nape hg cakap camtu? Hang nak sangat aku habis awal ek? Sampai ati...
Fyda :Bukan camtu la… sebenarnya aku sedih sebab nak berpisah dengan hang tak lama lagi. Ye la, kita da 4 tahun jadi roommate… tiba2 sem depan aku kena duk dengan org lain. Orang yang aku tak kenal… Tak best la…
Faza : Tah la fyda, kalo nak ikutkan sedih, memang la…. Sape la yang tak sedih.. da 4 tahun kita menetap kat sini. Duk sama2, share macam2, makan, minum, gelak ketawa sama2, share masalah.. Tapi tula, perjuangan perlu diteruskan… u need to be independent Fyda, Dulu pun, waktu hang amik study leave, aku pun sorang jugak… tapi ok je…ala.. hang boleh punyer… jangan sedih2 ek…?
Fyda : (mata berair…) I’allah I’ll try… sedihkan faza??? Tah bila la pulak kita dapat jumpa kan? Hang kat sini, aku pulak kat seberang laut…
Faza : tak pe la…I’allah kalau ada rezeki nanti aku p Sarawak. My uncle was there in Kuching. I’ll visit u, ok? Mesti la nak p… nak jumpa Batrisyia dan bakal adik2 dia.. hehe
Fyda : Cet!!!! Tak senonoh!!! (free2 aku kena dengan makcik ni)
Faza : smile (^_^)

it’s all about friendship….. relation that I will not forget forever… I’allah..
* “tinggal kurang dari sebulan je lagi….huhu”

Sekian, wassalam

3 comments:

Luna said...

:') sedih....

Nanti dtg men angklung tao..

Walo pon da grad nanti..

kita jumpa kat hs keh?

emy said...

abg fiza pn sedih nk meninggalkan rutin harian di uia ini..kateryer kpd emy

luzclarita said...

huhu sedih ma... :(