Sunday, December 14, 2008

Hari ni hari ape ek???

salam....syukur alhamdulillah abahku semakin pulih. Nak kata pulih sepenuhnya, tak juga. Tapi keadaan dia better dari hari2 sebelum ni. Buktinya, ptg tadi bila abah bangun dari tido tetiba dia tanye mak aku :
Abah : Kite nok pakey beg mane nanti?
*Adeh, lemah aku mendengarnya..
Mak : (senyum sambil menjawab) Ader beg akak...yang dia pakey pegi Bandung hagri tu..
Abah : Ehm..baguih ler..tak payoh ler nok beli2 dah...jimat duit...
Akak : Abah ni dah betoi2 sehat ke??? Bior ler sehat betoi2 dulu, baru boleh pegi saner.
Abah : Ehm.. sari due lagi sehat ler.... (sambil senyum)
* Mak aku pun senyum jugak
Neway mak & abah aku ni plan nak ke Indonesia 20-24hb ni. Seperti yang telah dirancang, mereka akan kesana dibawah kelolaan Tabung Haji Travel & Tours. Since sumer urusan n payment da dibuat, abah aku ni duk risau kalau2 dia tak dapat pegi disebabkan oleh keadaan kesihatannya. Bagi mak aku, kalau abah tak sihat, maybe kena cancelkan e'thing.
* Ehm betol tu...aku tak rasa abg2 aku akan bagi pergi, kalo abah aku tak ok lagi...
* Hopefully abah cepat sembuh yer.... (^_^)
Since abah sakit, aku yang telah ditugaskan untuk membeli barang dapur. Agak kelakar bila pagi tadi 1st time aku ke "market" or well known as "pasar basah". The most important is, it is 1st time in my life i went to the market alone by myself. Biasanya aku p market tu dgn my mom or maybe with my other siblings, tapi tadi aku p sorang2. Biasanya aku jadi tukang bawak barang je....n waktu tu my mom akan membeli sambil bagi tunjuk ajar tuk beli barang macam ikan, ayam, sayur dll.... & pagi tadi, akhirnya aku berjaya jugak la membeli barang2 tu. (^_^)
Tetiba teringat waktu aku n kwn2 beli barang kat "giant" bulan puasa hari tu. Walaupun memasak adalah dilarang kat hostel tu...tapi kami tetap jugak nak masak...tau2 je la..bulan puasa, mesti nak rasa masakan sendiri jugak... waktu kat giant, kami yang lima org ni menghadapi sikit masalah utk membeli barang masakan... ye la, sumer pun ada pendapat n cara memasak sendiri...so, kami amik masa skit tuk memilih brg2 masakan. Tapi yang paling best, waktu ni la kita dapat tau, siapa la dikalangan geng2 kita ni yang tak penah turun ke dapur..coz dia tak tau langsung hal2 dapur ni... hehehe (jangan marah aaa)
*Tapi yang paling membanggakan, orangnya tak penah segan utk blaja...cume slama ni dia tak berpeluang utk blaja.... takpe takpe, kita blaja sama2 yer....
* As a result, kami makan besar petang tu... siap ada lauk extra untuk bersahur lagi...
* Kenangan paling best Bulan Ramadhan hari tu (^_^)
k la setakat ni dulu........sekian, wassalam

No comments: