Tuesday, July 15, 2008

Sedih vs Gembira

Salam..
setelah sekian lama tak online....hari ni aku decide tuk online... neway, sepanjang mgu ni... byk perkara yang da berlaku...ada yang menggembirakan n ada gak yang menyedihkan n yang memenatkan..
1. Training 4 da whole week
- Training tuk performance : 36th Golf intervarsity program organized by IIUM.
- Training 4 da whole week.... every night.... from 8 pm to 12 midnight...
- Memang meletihkan....tapi.. bila pandang muka adik2 aku yang sangat bersemangat ni...
segala keletihan ku hilang.... especially adik2 yang baru 1st time perform....
- Alhamdulillah...perf0rmance berjalan lancar.... n adikku ini gumbira coz dapat makanan
yg secukupnyer.... :)
2. Noorahimah d HUKM
- Imah, ni la kwn baik aku.. since aku masuk Gombak.... dia tak penat melayan kerenah
aku yang macam2 ni... slalu jer ada bersama aku...n support aku...kalo aku da masalah..
(especially waktu Fyda amik study leave sem 2 hari tu)
- Nak d jadikan cerita...imah d duga dengan dugaan yang agak kuat tuk dia... dia da
disahkan menghidap CANCER OVARI...... n aku antara org terawal dapat tau...n berita ini
amat mengejutkan..... tambahan pulak... aku tau camne dia jaga kesihatan dia slama ni...
- Itulah dugaan namanye..... Allah memilih dia tuk trima sumer dugaan ni...kalaupun sumer
org duk cakap yang imah baik org nyer..macam yang kita tahu....org yang baik, lagi la dia
akn d uji....which means...... Allah love her....
- Smalam aku n 4 org kawan...p HUKM tuk melawat dia...walaupun dia org t'gnu... tapi dia
terpaksa berulang alik ke KL tuk dapat kan her KIMO TREATMENT... sebulan 3 kali dia
akn dtg cni....n macam yg imah bagi tau semalam... cancer dia..da sampai peringkat 1C...
which means...cancer dia da ada akar... n KIMO yang dia dapat skarang ni adalah untuk
mematikan akar cancer yang semakin membesar dalam Ovari dia....
- Setakat yang imah bagi tau,rambut dia da mula gugur sedikit demi sedikit..n bila aku pegang
tangan dia...kelihatan lebam2 berwarna hitam da kelihatan d sekeliling jari2 dia....n dia bagi
tau yang...badan dia akan cepat lebam kalau kena sentuhan yang kuat....
- I'allah hari ni ubat KIMO akan dimasukkan melalui tiub air yang selalu kita tgk kat hosp tu..
Imah cakap, after ubat tu dmasukkan...dia akan rasa loya...tak lalu makan...badan sgt lemah,
n kadang2 tak mampu nak uruskan diri sendiri pun...n waktu ni la, emak imah yang akan
uruskan dia....ehm......
- aku tak penah lupa tuk doakan smoga hg cepat sembuh mah....aku tau hg kuat..n smalam
pun, ur mom da cakap..dia bangga coz ada anak yang tabah n kuat cam hg.....smoga hg
sembuh sepenuhnyer.....kita akan amik sem depan sama2...n konvo sama2......
* aku plan tuk melawat dia..setiap kali dia datang KL 4 her Kimo treatment....setakat ni..sebagai seorang sahabat..ni jer yang aku mampu buat.selain doakan kesihatan dia...(Oleh yang demikian...kalau aku tak dapat bagi komitmen tuk pape taggungjawab yang aku sandang...aku minta maaf.....akanku cuba tuk bagi my full komitmen..just in case terlepas pandang..maaf...coz kalo bleh, aku tak nak lepaskan pluang tuk berbakti tuk sahabat yang perlukan bantuanku buat masa ni......)
* pengajaran tuk post ni....kalau kita down or berasa sedih...ingat la..ada yang lebih susah dari kita...n kalau pun kita rasa kita da cukup tertekan or tensi dgn sumer test yang datang...cuba la fikir tentang org lain yang lebih menderita n yang menerima dugaan yang lebih besar....sesungguh nya...setiap yang berlaku..ada hikmahnya..... :)
* Love u mah.....
Sekian, wassalam

No comments: