Wednesday, October 21, 2009

Jom share ilmu...

..................

“Sebab itu abi tak bagi Yop pukul dia orang. Kalau Yop pukul dia orang, maknanya Yop pun sama macam mereka. Orang Islam tak boleh sakitkan orang lain dengan lidah dan tangan. Berdosa” saya cuba menangkis pandangan si anak.

“Habis tu takkan nak biar aje?” anak saya mempertikaikan pendapat bapanya.

“Jangan biarkan aje. Tapi Yop cakap le Alhamdulillah. Terima kasih ejek Yop. Yop dapat pahala, kamu dapat dosa!” saya memberikan cadangan.

“Kalau dia orang takut dosa, dia orang tidaklah ejek Yop” bidas beliau.

Aduh, pening kepala saya. Ada juga betulnya kata-kata anak saya. Buat apa timbulkan soal dosa kepada orang yang tidak pedulikan dosa. Membuang masa.

......................................

*Menyelesaikan pergaduhan anak anak*

http://www.saifulislam.com/

No comments: