Thursday, October 21, 2010

Biological siblings...

Salam..

Tah kenapa... baru aku tersedar... sememangnya susah untuk memahami orang yang kita baru kenal... & for sure.. dia sendiri pon susah nak memahami aku & yang lain lain....

Maybe sebab dah terbiasa dgn perangai & kerenah adik beradik sendiri.. aku dgn positifnya assume the relationship will be ok... tapi al last, aku jugak yang tak ok...

If my lil bro @ sister, kami semua faham... perkara apa yang boleh diguraukan & perkara apa yang perlu dibincang serius & perkara apa yang boleh dibuat main... BUT for her... sume benda nak diguraukan... & then kadang2, tiba2 nak jadi serius on a matter yang tak sepatutnya.... & lastly..dia juga yang terluka....

Susahnya nak faham orang mcm ni kan??

To make it be good & positive... Just assume dia tak cukup matang dalam menempuh liku-liku hidup yang sangat mencabar ni... & i totally needs time to know her well... so that in future.. aku tak nak pulak..aku yang terluka....

Maybe aku yang terlalu berlembut dengan dia... sampaikan......

* berusaha untuk menjadi seorang yang keras hati... supaya tak slalu dibuli...walaupon oleh budak kicik....

No comments: