Wednesday, May 6, 2009

Menganggur.....

salam
Da hampir 3 minggu aku duk umah, n da macam2 yang aku buat. Yang paling latest, aku tgh blaja keta, untuk dptkan lesen P. Hopefully kali ni aku dapat habiskan. Tak nak sejarah 5 thn dulu berulang lagi... :(
Bila da 3 minggu duk umah, abah mula bertanya "takde ke mana2 company panggil interview?" solan yang mmg aku tak nantikan.. n cam biasa, jawapan aku ringkas je.. "TAKDE..." Sambil memujuk hati sendiri, "belum ada rezeki....".
Kalo ikut hati, nak je aku kerja kat mana2 kedai or pejabat yang ada kat pekan Kuala Kangsar tu. Tapi............ ehm........ Minggu lepas, dapat offer kerja kerani kat salah sebuah Sekolah memandu kat area sini... tapi tu la...... susah nak cakap...
Kalo ada yang masih bertanya, ape perasaan da habis study ni.. n bebas dari segala ASSSIGNMENT, QUIZ, TEST & EXAMINATION. The only things yang akan aku kabarkan ialah "Tak Best la....." byk perkara yang perlu difikirkan. n semestinya kita perlu menjadi lebih matang untuk menempuh semua dugaan yang bakal menjelma... Dan idea untuk sambung study balik, menjelma..... "perlu kah aku teruskan????" ehm.............
Tak tau nak cakap ape lagi... tgh mood tak berapa ok... ye la... smpai bila nk bergantung kt mak & abah? umo pon da nak masuk 24... fikirkan hutang PTPTN lagi...
Kalo difikir fikirkan, smpai bila pon tak habis... wat sakit kepala lagi, ada.... silap2 boleh kena migrain.. takpe la...sekian....

1 comment:

Luna said...

dun worry much! chaiyok!!